خدمات برش

سال‌ها از پیدایش MDF می‌گذرد و مصنوعات چوبی با استفاده از آن طراحی و تولید می‌شوند . این ماده نسبت به چوب ، هزینه کم‌تری را دارد و کاربری آسان‌تری را در اختیار قرار می‌دهد . اگرچه حس گرم و طبیعی چوب را نمی‌توان جلوه دهد ؛ اما هزینه مناسب و در سرعت بالای تولید می‌شود که آن را به یک گزینه محبوب تبدیل نموده است . در جهان امروز MDF یک متریال بسیار مقاوم شناخته می‌شود که در برابر موضوعات مختلف « مانند : وزن‌های سنگین ، آتش ، آب و رطوبت » پایداری خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد .

ام.دی.اف به عنوان یکی از سبک وزن‌ترین متریال‌ها بشمار می‌رود و همواره مناسب برای ساخت کابینت ، کمد ، شلف و سایر محصولات چوبی می‌باشد . از طرفی ، فرآیند تولید ام دی اف تحت شرایط خاصی انجام می‌گردد که شامل مراحل متعددی است . در این مراحل ، ابتدا الیاف چوب را به خاک اره تبدیل می‌کنند و با افزودن موم و رزین ، آن را تحت فشار و حرارت به ورق‌های صاف تبدیل می‌نمایند . با در نظر گرفتن موضوعات بیان شده می‌توان نتیجه گرفت که این ماده یک متریال حساس است و نیاز به خدمات تخصصی را دارد .

خدمات مختلف وجود دارد که برای ام دی اف‌ها ارائه می‌شود و این خدمات شامل عناوین متفاوتی چون : خدمات برش ، خدمات CNC ، خدمات نوار لبه ، خدمات وکیوم و خدمات رنگ است . به طور جداگانه ، هر یک از این عناوین بسیار مهم قابل بررسی و مطالعه دقیق هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد . البته باید بیان کنیم که ارائه خدمات ، تنها از سوی شرکت‌ها و یا کارگاه‌های تخصصی صورت می‌گیرد ؛ زیرا آن‌ها مجموعه کاملی از خدمات ام‌دی‌اف ” آنالیز ، برش و CNC ، نوار لبه ، وکیوم ، رنگ و مونتاژ ” را دارند و همواره خدمات مناسب و مطلوبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند .

خدمات مربوط به ام.دی.اف بر طبق سلسله مراتبی تعیین شده است که باید به آن توجه شود و این سلسله مراتب‌ها ورق‌های خام ام‌دی‌اف را از حالت زخمت و بی‌روح به صفحات جذاب و دلربا تبدیل می‌نمایند تا برای طراحی و تولید انواع محصولات چوبی آماده سازی شوند .

با گسترش صنایع چوبی و افزایش محبوبیت MDF ، اکنون نیاز به ارائه خدمات مناسب با استفاده دستگاه‌های برش چوب پیشرفته و بروز بیش از پیش احساس می‌شود . به همین دلیل است که کارگاه‌ها و کارخانه‌های چوب پدیدار شدند تا بهترین خدمات مربوط به ام.دی.اف را در اختیار مشتریان قرار دهند .

برش اولین نوع خدمات ام‌دی‌اف است که باید با دقت و عملکرد بسیار فنی صورت بگیرد ؛ زیرا در طراحی و تولید محصولات ( مانند کمدها و کابینت‌ها ) ، صفحات MDF نقش مهمی را دارند . به گفتاری دیگر ، برش ام دی اف به عنوان یکی از مراحل حیاتی در ارائه خدمات مربوط آن به حساب می‌آید که یک نیاز به دستگاه‌های دقت و دانش بروز فراوانی را دارد .

کارگاه‌ها و کارخانه‌های چوب ، ارائه خدمات برش MDF با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها ، دستگاه پانل بر چوب یا برش کات می‌باشد . دستگاه پانل بر نیز کارکرد مشابهی را با دستگاه دورکن دارد ، با این تفاوت که دقت و سرعت عمل آن در مقایسه با دورکن بیشتر می‌باشد . در این رابطه باید بیان کنیم که دستگاه‌های دورکن در بسیاری از کارگاه‌ها و شرکت‌های ارائه خدمات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و هنوز هم طرفداران پرشمار و خاص خود را دارند . دستگاه‌های دورکن دارای معایبی هستند که می‌تواند بر کیفیت نهایی ارائه خدمات اثر بگذارند ؛ اما این معایب توسط دستگاه‌های پانل بر یا برش کات بر طرف شده است .

دستگاه پانل بر یا برش کات ، بیشترین دقت را در برش قطعات چوب و ام دی اف دارد . این دستگاه ، یک ابزار ایده‌آل برای کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی می‌باشد که به ارائه بهترین خدمات مربوط مشغول هستند و در روز تعداد ، برش‌های بسیاری را برای مشتریان انجام می‌دهند . همچنین ، در صورتی که میزان برش و تعدد آن در اولویت ” برخی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های ارائه دهنده خدمات ” نباشد و میزان دقت برش صفحات ام.دی.اف ملاک اول به حساب آید ، در این صورت هم دستگاه پانل بر یا برش کات MDF انتخاب درستی برای آن‌ها خواهد بود .

این دستگاه می‌تواند قطعات بزرگ چوب و خصوصا ام‌دی‌اف را در تیراژ بالا برش دهد و به اصطلاح پانل‌های کوچک‌تری تهیه نماید . برخی از انواع برش کات این امکان را فراهم می‌کنند که تمام فرآیند تغذیه ، برش ، جداسازی ورق و تغذیه کاملا اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور انجام گردد . همین مسئله یک مزیت بسیار بزرگ برای کارگاه‌هایی است که به ارائه خدمات بسیار مشغول هستند .

پیشرفت تکنولوژی و گسترش آن باعث شده است که دستگاه‌های برش کات یا پانل بر در انواع مختلف به بازار عرضه گردند و به عنوان یک ابزار مهم برای ارائه و دریافت خدمات ام دی اف شناسایی شوند . اکنون قصد داریم که برخی از انواع دستگاه‌های برش کات را « به لحاظ شکل و ظاهر ، کارکرد ، دخالت اپراتور » مورد بحث قرار دهیم .

همان‌طور که از نام آن پیدا است ، دستگاه پانل بر افقی به صورت افقی نصب می‌شود . این مدل دستگاه نسبت به نوع عمودی آن ، طول بیشتری را دارد و بازه برش چوب در آن ، بیش از نوع عمودی می‌باشد . به طور کلی ، دستگاه پانل بر افقی دارای مزایای بیشتر است و به همین دلیل طرفداران بیشتری را نیز دارد .

دستگاه پانل بر عمودی معمولا بر روی دیوار نصب می‌گردد و نسبت به مدل افقی آن ، دارای طول کم‌تری است . دستگاه برش کات عمودی مناسب برای استفاده در کارگاه‌های کوچک‌تر می‌باشد . این مدل دستگاه برش کات نیاز به جابجایی ندارد و بازه کم‌تری از ابعاد چوب را می‌تواند برش دهد .

دستگاه کات از نظر ابعاد برش انواع متفاوتی را دارد که می‌تواند در قیمت نهایی ارائه خدمات اثر بگذارد . به عنوان مثال برخی از دستگاه‌ها ارتفاع برش ۹۰ تا ۱۶۰ سانتی‌متر دارند و برخی دیگر نیز از ارتفاع برش ۶۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر برخوردار باشند که توانایی برش انواع صفحات را با در نظر گرفتن اهداف مختلف ، تغییر می‌دهد .

انواع پانل بر به لحاظ دخالت اپراتور نیز به گونه‌ای می‌باشد که دستگاه به صورت نیمه خودکار و تمام خودکار تقسیم می‌گردد . در دستگاه نیمه خودکار این نیاز وجود دارد که برخی از فعالیت‌های آن ، توسط افراد انجام شود ؛ اما در دستگاه تمام خودکار این امکان را فراهم می‌کند تا افراد تنها نظاره گر تمام مراحل برش باشند .

دو نوع تیغه اصلی در دستگاه‌های برش کات یا پانل بر مورد استفاده قرار می‌گیرند . تیغه دستگاه حکم قلب آن را دارد و بخش اصلی فعالیت را انجام می‌دهد . به همین دلیل است که اگر تیغه‌ها دارای کیفیت مطلوبی نباشند ، کیفیت کل دستگاه زیر سوال می‌رود و در نتیجه ارائه خدمات را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد . تیغه اول ، معروف به تیغه شیارزنی است که ضخامت اندکی را دارد و برش‌های سطحی ظرافت بالا را انجام می‌دهد .

در دستگاه برش کات این تیغه نقش اساسی را ایفا می‌کند ، به خصوص در پانل‌هایی که دارای روکش هستند . این تیغه با دقت و ظرافت بالا سطح صفحات را برش می‌دهد و از لب پر شدن آن جلوگیری می‌کند . سپس ، برش اصلی توسط تیغه اصلی انجام می‌گیرد که دارای ضخامت بیشتر و البته استحکام بیشتری است . هر دو این تیغه‌ها باید از بهترین و مرغوب‌ترین نوع خود تهیه شوند تا کیفیت نهایی برش کاهش پیدا نکند . توجه به چنین امری ، سبب می‌شود تا ارائه خدمات برش MDF به مناسب‌ترین شکل ممکن انجام شود .

دستگاه برش کات MDF یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از تیغه‌های تیز و موتورهای قدرتمند می‌تواند صفحات ام دی اف را به شکل‌های مختلف و با دقت بالا برش دهد . این دستگاه برای ارائه خدمات در صنعت چوب و مبلمان بسیار کاربردی است که مزایای بسیار زیادی دارد و برخی از مزایای استفاده از دستگاه برش کات ام‌دی‌اف عبارتند از :

  • افزایش سرعت و کارایی در ارائه خدمات و تولید قطعات چوبی و مبلمانی
  • کاهش هزینه‌ها و مصرف مواد اولیه با برش بهینه و کم‌ترین دور ریز
  • امکان برش در طرح‌های پیچیده و خلاقانه با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی
  • بهبود کیفیت محصولات نهایی با برش صاف و بدون ترک و پارگی
  • امکان اتصال به کامپیوتر و کنترل دقیق توسط اپراتور

نحوه ارائه خدمات برش ام.دی.اف و چگونگی آن ، یک فرآیندی است که با گذر از یک سری مراحل امکان می‌پذیرد و این مراحل شامل : تخلیه و آماده سازی صفحات ام‌دی‌اف در کارگاه ، مراجعه به بخش آنالیز و طراحی ” آبادیس پلاس ” ، تعیین و تایید نقشه برای انجام برش ، ارسال نقشه برش به بخش اجرایی ، اجرای برش ، پس کاری لازم ، ارجاع به مراحل بعدی می‌باشد .

پس از شناسایی معرفی و دستگاه برش کات ، در این قسمت می‌خواهیم که نحوه و چگونگی ارائه خدمات برش شرکت آبادیس را مورد مطالعه دقیق قرار دهیم . آبادیس در این زمینه مجموعه کاملی از خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا آن‌ها در کم‌ترین زمان بهترین و کامل‌ترین خدمات MDF را دریافت نمایند .

مشتریان جهت برش صفحات ام.دی.اف خود به مجموعه آبادیس مراجعه می‌کنند . در صورت نبودن ورق‌ها در کارگاه ، مدیر کارگاه مسئول پذیرش مشتریان است که باید صفحات و مشتریان را دریافت و دستور به تخیله ورق‌ها را صادر نماید . در این گام اطلاعات و مشخصات مشتری بر روی صفحات علامت گذاری می‌شود .

در گام دوم برای ارائه خدمات برش ، مشتری به بخش آبادیس پلاس ارجاع داده می‌شود تا اطلاعات و ابعاد مورد نیاز را به این بخش تحویل نماید . مهندسین آبادیس هم با استفاده از این مشخصات و تجربه خود ، نقشه برش صفحات ام دی اف را طراحی می‌کنند . پس از طراحی ، نقشه برش باید تاییدیه لازم را از سوی آنالیزور آبادیس دریافت نماید .

نقشه تایید شده به کارگاه و سیستم دستگاه برش کات ارسال می‌گردد تا ورق‌های مربوط به مشتری را آماده سازی نمایند . نکته قابل توجه این است که در برخی از مواقع به درخواست مشتری ورق‌های ام‌دی‌اف از سوی مجموعه آبادیس تامین و آماده سازی می‌گردد .

اکنون وقت آن است که صفحات و ورق‌های آماده شده ، توسط اپراتور به محل ورود دستگاه برش کات هدایت شود و سپس با بهره‌گیری از برنامه مخصوص برش کات ” در رایانه دستگاه پانل بر ” ، نقشه برش به اجرا در آید . اپراتور در عملیات برش هم‌پوشی و هم‌خوانی ابعاد و اندازه‌های ارائه شده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد .

پس از برش ، ممکن است که پس‌کارهایی مانند سنگ‌زنی و تمیزکاری بر روی ورق انجام شود تا نتیجه نهایی بهتر شود . در صورت نیاز صفحات ام.دی.اف برای اعمال خدمات مراحل بعدی آماده سازی می‌شوند و در غیر این صورت ، مشتری ورق‌های برش خورده را تحویل می‌گیرد .

خاطر نشان نمودیم که مراحل ارائه خدمات ام‌دی‌اف بسیار است و هر یک از آن مراحل ، عملیات خاصی را بر روی صفحات ام دی اف اجرا می‌کنند . در واقع بعد از پایان کار برش مشتری اختیار دارد که ورق‌های خود را به مراحل بعدی ارائه خدمات MDF ارسال نماید . البته تصمیمات لازم در همان گام دوم ( آنالیز و طراحی و تایید نقشه ) در پیش گرفته‌اند .

  • خدمات CNC : در این مرحله ، صفحات ام دی اف به شکل‌های مختلف برش و حکاکی و نقش برداری می‌شوند که با استفاده از دستگاه CNC اجرا می‌گردد . این کار به منظور ایجاد طرح‌های زیبا و خلاقانه بر روی ورق ام.دی.اف صورت می‌گیرد تا ورق MDF به یک صفحه جذاب و کم‌نظیر تبدیل شود .
  • خدمات نوار لبه PVC : این مرحله ، لبه‌های ورق ام.دی.اف پوشش داده می‌شوند که با استفاده از نوار لبه PVC اجرا می‌گردد . با انجام چنین کاری صفحات ام‌دی‌اف زیبایی و جذابیت خاصی را به خود می‌گیرد و همچنین مقاومت و عایق بودن آن در برابر مخرب‌ها افزایش می‌یابد .
  • خدمات وکیوم : دستگاه وکیوم صفحات MDF را در این مرحله به شکل‌های سه بعدی تبدیل می‌کند و هدف از این کار اشکال منحنی و متنوع بر ورق ام دی اف است . این فرآیند صفحات را به لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین شکل ممکن تبدیل می‌کند که بیشتر مناسب برای سبک‌های طراحی سلطنتی و کلاسیک است .
  • خدمات رنگ : رنگ کاری ، یک مرحله جذاب در ارائه خدمات MDF می‌باشد . ام دی اف ساختار فیزیکی به خصوصی را دارد که باعث جذب بهتر رنگ‌ها می‌شود . این فرآیند برای ایجاد زیبایی منحصربه‌فرد در ورق‌های ام.دی.اف است که بیشتر در کارهای لوکس و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد .

در عصری زندگی می‌کنیم که تولیدات به سرعت در حال توسعه و تغییر هستند . هر آنچه بتواند برای بهبود کیفیت و کارایی محصولات اثر بگذارد ، بسیار اهمیت دارد . یکی از موضوعات کلیدی در این راستا ، متریال ام‌دی‌اف و خدمات برش سفارشی آن است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

در حقیقت فرآیند برش سفارشی ورق ، یکی از روش‌های مهم و حیاتی است که می‌تواند به تولید قطعات دقیق با ابعاد و اشکال مورد نیاز کمک نماید و در نهایت باعث افزایش کیفیت و دقت محصولات شود . ارائه خدمات برش MDF به صورت سفارشی مناسب برای صنایع مختلفی است که برخی از رایج‌ترین آن به شرح زیر می‌باشد :

  • صنایع چوبی و مبلمان : در تولید مبلمان و محصولات چوبی ، برش ورق‌های ام دی اف به صورت سفارشی به عنوان یک امر اساسی برای ایجاد قطعات دقیق و زیبا به کار می‌رود . در این صنعت توجه به چنین موضوعی باعث افزایش کیفیت و کارایی در فرآیند تولید می‌شود .
  • ساخت ماکت‌ها و پروتوتایپ‌ها : در صنایع طراحی و مهندسی هم برش سفارشی ورق ام.دی.اف کاربرد دارد که به ساخت ماکت‌ها و پروتوتایپ‌ها کمک می‌کند تا در ابعاد و اندازه‌های دقیق تولید گردند . فرآیند برش ام‌دی‌اف در ساخت ماکت‌ها و پروتوتایپ‌ها باعث می‌شود تا زیبایی و جذابیت در محصول نهایی افرایش یابد .
  • صنایع ساختمانی و دکوراسیون داخلی : برش صفحات MDF نیز در ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی قابل اهمیت بسیار است . در واقع ، فرآیند برش ام دی اف این امکان را فراهم می‌سازد تا یک دکوراسیون داخلی طراحی خلاقانه‌تری را به خود ” و اجزای تشکیل دهنده ” بگیرد .

در این قلمرو شرکت‌ها و کارگاه‌های زیادی تا به امروز پدیدار شده‌اند تا با تهیه و تامین صفحات MDF و تجهیزات بروز ، خدمات کامل و مطلوبی را برای مشتریان ارائه دهند . این روزها در میان تنوع بالای شرکت‌ها و کارگاه‌ها ، انتخاب برند ارائه‌دهنده خدمات ام.دی.اف شاید راحت‌تر از گذشته باشد .

اما در انتخاب ارائه‌دهنده خدمات برش ام دی اف باید ارزیابی‌های دقیقی به انجام رساند تا از همه خسارت‌ها احتمالی جلوگیری شود . یک شرکت و کارگاه ارائه‌دهنده خدمات ام‌دی‌اف علاوه بر علم بروز و امکانات کامل ، باید توانایی تامین متریال مورد نیاز را نیز داشته باشد . البته برخی دیگر از مهم‌ترین نکات را می‌توان در عناوین زیر خلاصه نمود :

  • یک کارگاه مجهز به تکنولوژی مدرن برای انجام کامل‌ترین خدمات : می‌دانیم که نام‌های زیادی در زمینه ارائه خدمات ام دی اف مشغول به انجام فعالیت هستند ؛ اما تنها برندی می‌تواند کامل‌ترین خدمات را ارائه دهد که از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن برای برش بهره می‌برد .
  • داشتن تخصص و تجربه در تیم فنی : یک تیم فنی با تجربه و تخصص کافی می‌تواند کم‌ترین خطا را در اجزای فرآیند برش داشته باشد . در واقع عدم وجود تخصص و تجربه می‌توان خسارات جبران ناپذیری را در ارائه خدمات ” مربوط به MDF ” برای مشتریان ایجاد نماید .
  • ارائه مشاوره مناسب برای پروژه‌های خاص : شرکت‌های ارائه دهنده خدمات علاوه بر داشتن مهندسین و طراحان خلاق ، باید مشاوره مناسبی را به مشتریان ارائه دهند تا نیازهای خاص پروژه به طور دقیق بر طرف شود . توجه به این مسئله می‌تواند اثرات مثبتی را در کیفیت کار مشتریان به وجود آورد .
  • نوع و کیفیت ام دی اف : گفتیم که برخی از شرکت‌ها ارائه‌دهنده خدمات ، خود تامین‌کننده صفحات و ورق‌های MDF هستند که نوع و کیفیت آن‌ها می‌تواند در نحوه ارائه خدمات برش موثر باشد . در بازار تنوع صفحات و ورق‌های ام دی اف بسیار زیاد است و شرکت‌های تامین‌کننده باید با کیفیت‌ترین صفحات را برای ارائه بهترین خدمات تهیه نماید .
  • ارائه بهترین خدمات برش کات در کم‌ترین زمان : با توجه به کاربرد وسیع صفحات ام دی اف در صنایع مختلف ، فعالان این حوزه همواره در پی سرعت به بخشیدن ارائه خدمات برش هستند تا مشتریان را در کم‌ترین زمان ، بهترین و مناسب‌ترین خدمات را دریافت نمایند . این موضوع تنها از طریق یک برنامه‌ریزی درست و حسابی امکان می‌پذیرد .

آبادیس یک مجموعه پیشرو در صنعت مبلمان می‌باشد که نام و آواز درخشانی را برای خود به ارمغان آورده است . این برند دستگاه پانل بر اتوماتیک ” برش کات ” را دارد و همواره آماده است تا ورق‌های شما را با دقت و کیفیت عالی برش MDF دهد . به طور کلی ، تجهیزات پیشرفته و تیم ماهر و مجرب این شرکت نیز به کاهش پرتی ورق و بهبود کیفیت برش کمک می‌نماید .

در صورتیکه در حوزه صنعت کابینت و دکوراسیون فعالیت دارید و تمایل دارید تا پروژه‌های خود را با کیفیت و در زمان مطلوب به انجام برسانید ، آبادیس می‌تواند به شما کمک نماید . این مجموعه برای بهینه سازی فرآیند تولید می‌تواند سفارشات خدمات برش ام دی اف شما را ثبت نماید تا در کم‌ترین زمان از بهترین خدمات برش ام‌دی‌اف ” با دقیق و کیفیت فراوان ” بهره ببرید .

باید بیان کنیم که آبادیس در سایت خود این فرصت را برای مشتریان عزیز فراهم ساخته است تا به راحتی سفارش برش ورق و صفحات ام دی اف خود را ثبت کنند و بدون اتلاف وقت در موعد مقرر ، خدمات خود را دریافت نمایند . این امر می‌تواند هزینه‌ها و زمان مشتری را کاهش دهد . به این سبب با اطمینان خاطر می‌توان سفارشات را با خیال راحت و به صورت دقیق ثبت نمایید .